Kjøpsvilkår

 Om Ekshome.no

Selskapet har sitt sete i Tømteveien 8 1410 Kolbotn. Org. nummer:827 107 522.Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til [email protected] med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører du fra oss om kort tid.

Rettighet ved nettkjøp:

For å kunne handle i vår butikk må du ha fylt 18 år. Vi leverer kun til fastlands-Norge.
Dersom du er usikker på lovverk, er forbrukerkjøp regulert i:

Forbrukerkjøpsloven

Angrerettloven

Markedsføringsloven

Personopplysningsloven

e-handelsloven

Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.For mer informasjon om netthandel vises det til: http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel

Bestilling: 

Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected]

Endre eller slette ordren: Vi kan endre eller fjerne varer fra ordren din hvis den ikke er håndtert på lageret vårt enda. Husk at vi gjør vårt beste for å sende alle ordre så raskt som mulig. Dette betyr at vi ikke alltid kan hjelpe deg med å fjerne eller gjøre endringer på ordren din, selv om du skriver til oss umiddelbart etter bestilling. Angrer du ditt kjøp kan du kontakte oss innen 14 dager etter at du har mottatt pakken eller bruk skjema for RETUR

Levering:

Våre normale leveransetider er 7-14 dager .

Standardleveranse: 7-14 virkedager.

Bestillingsvarer :3-5 uker

Spesiallaget møbler etter din valg av farger ,materialer/tekstil mål:14-18 uker ORIO,RABEL,STONE,SENSO,LIVIO,ELISSE,ELIXA,QUARTZ,STILO,BELLINI,GRACE,MAURO,MAXIMA OPTIMA,PERRY,ESSAI,SELVA,EVITA,SCANDI

Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: [email protected]

Varer som er spesialbestilt og produsert etter dine spesifikasjoner kan ikke returneres!!!

Priser:

Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer moms.Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. feil informasjon.

 Angrerett:

Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.

Når du bruker angreretten din:Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via returskjema på nettsiden.Eller via e-post til [email protected] I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager).Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt. Frakt refunderes ikke.Enkelte varer er ikke omfattet av angreretten! Varer som er spesialbestilt og produsert etter dine spesifikasjoner kan ikke returneres. Dette gjelder varer som for eksempel har valg for mål, oppsett, tekstil, ben og lignende.

 Retur:

Du angrer på ditt kjøp og ønsker å returnere varen.Du er selv ansvarlig for returkostnaden. Etter du har mottatt produktet har du 14 dagers returrett.Ønsker du å benytte deg av din returrett kan du kontakte vår kundeservice på [email protected] eller kontakt oss via returskjema på nettsiden.Har du ikke anledning til å returnere ditt produkt selv er Ekshome behjelpelig med å arrangere henting av varen hos deg etter avtalt pris fra fraktselskap. Etterfølgende blir fraktkostnadene trukket fra din refusjon. Du har selv ansvar for varen frem til den har ankommet vårt lager. Om varen har skade, har vært synlig brukt og/eller mangler originalemballasje, vil det påløpe gebyr.

Reklamasjon og klager

Ved kjøp i nettbutikk har du vanlig reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet var feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. En feil som eksisterte på leveringstidspunktet trenger ikke vises umiddelbart. Dersom du oppdager en feil eller mangel på din vare, ber vi om at du sender inn din reklamasjon så snart du oppdager feilen, og senest innen 2 måneder. Reklamasjonsretten gjelder kun varer som er kjøpt av privatpersoner og er brukt til privat bruk. Reklamasjonsretten gjelder ikke skader på produkter som har oppstått ved utilstrekkelig vedlikehold, normal slitasje, selvpåført skade eller når produktet ble brukt på en måte det ikke er beregnet til. Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare. Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

Hvordan du går fram ved reklamasjon:

Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov.Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Ansvarsbegrensning:

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

 Produktinformasjon:

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

Endringer i de generelle vilkår og betingelser:

Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

 Tvist og valg av lov:

Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemåleorgan.Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her.

 Betaling:

Hos Ekshome handler du alltid med ledende leverandører innen betaling og frakt.Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Du kan finne informasjon om de ulike betalings metodene lengre ned på denne siden.

 Registrering:

For å handle hos Ekshome.no  må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.Ekshome.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.

Kundeservice:

Vi har valgt først og fremst å fokusere på mail. Selvsagt ringer vi deg opp om du heller ønsker å prate med vår support.

Vi selger bare online og har ingen utstillingslokaler eller fysiske butikker.

 

Betalingsmetoder:

Vipps,

Visa,

Mastercard